Mindfulnesskurser 2019

Investera i dig själv och ditt liv! Börja ett mer medvetet och lugnare liv. Lär dig acceptera saker som de är, bestäm därefter om du ska reagera på det eller bara låta det vara, förbättra din sömn och sluta irritera dig för småsaker. Mindfulness är ett fantastiskt verktyg för att minska på stressen, bli mer medveten här & nu. Gör en livsförändring. Här & nu.

KURSEN – NYFIKEN PÅ MINDFULNESS I TANUMSHEDE

Vi kör igång 2019 års mindfulnesskurser med kursen ”Nyfiken på mindfulness” i Tanumshede, med start onsdag den 9 januari 2019. Vi kommer att vara i Tedactive fina lokaler. Detta kan du förvänta dig av kursen:

  • 5 tillfällen á 2 timmar (onsdagar kl 18-20)
  • Mycket övningar
  • Boken ”Mindfulness i vardagen” av Ola Schenström (grundare till MindfulnessCenter)
  • Tankarna bakom mindfulness
  • Att komma igång med mindfulness  – träning hemma mellan tillfällena
  • Mindfulness 7 attityder
  • Information om mindfulness vid stress, SOAS, vad som händer i hjärnan, andning, vardagsövningar och intention
  • En e-kurs från MindfulnessCenter
  • Tips om hur du kommer igång med mindfulness i din vardag
  • Samt diskussioner och aktivt deltagande för att komma igång

Max 15 platser.

KÖP DIN PLATS IDAG

Pris medlem hos Tedactive Gym eller kund hos Ringblommans Hälsobod:
950 kr (inkl. kursbok och e-kurs). Går ej att kombinera med andra rabatter.

Pris EJ medlem hos Tedactive Gym eller kund hos Ringblommans Hälsobod:
1250 kr (inkl. kursbok och e-kurs).

Du vet väl att du kan använda Friskvårdsbidraget om du har det.

Betala via PayPal/kontokort
» Medlem hos Tedactive (950 kr)
» EJ medlem hos Tedactive (1250 kr)

swish
Betala via Swish 1236094593 eller bankgiro 5240-6626.

Fungerar inget av dessa betalningssätt kan du bara maila mig på info@feelgoodhavefun.nu

RÖSTER FRÅN DELTAGARE

 

”Mindfulness har hjälpt mig att hantera och leva med konstant smärta och högt stresspåslag på grund av värken. Den är så enkel att ta till för att fokusera bort från huvudvärk och för att lättare somna. För mig är många saker mindfulness. Inte bara en kroppskanning, utan även ett spinningpass eller att titta på min spötopp när jag fiskar. Där man kan fokusera på en enda sak i en avkopplande miljö. Viktigast är att man lär sig och förstår grunderna i mindfulness, för att sedan kunna hitta de små sakerna som man kan använda i det dagliga livet.” (Peter Törnros)

”Jag har fått den bästa nattsömnen på 6 månader! (Christer Norinder)

FORSKNING OCH ERFARENHET VISAR PÅ BLAND ANNAT FÖLJANDE EFFEKTER AV MINDFULNESS

  • Ökad kreativitet och produktivitet 
  • Minskad oro och stress 
  • Ökad förmåga att handskas med svårigheter 
  • Inse att tankar bara är tankar 
  • Bli bättre på förlåta och acceptera
  • Få bättre tålamod
  • Bättre självinsikt 
  • Mer här & nu 
  • Bättre förmåga att stänga av autopiloten 

ANDRA FÖRDELAR DU KAN FÖRVÄNTA DIG

  • Vara mer medvetet närvarande när du är med barn och barnbarn, när du lyssnar på någon, när du äter, när du går i skogen…
  • Bli mer produktiv, fokuserad och effektiv (och inse att du inte alltid behöver vara det…)
  • Bli bättre på att inte gå på autopiloten hela tiden, så att du blir bättre på att stanna upp och lite mer medvetet bestämma din reaktion på sådant som händer.
  • Bli bättre på att acceptera verkligheten som den är. Att reta dig på eller irritera dig över sådant som du inte kan påverka skapar onödig stress. Ex sjukdom och smärta, en krånglande bil, en jobbig kollega, dåligt väder…
  • Minska risken för sjukdom genom mindre stress och oro, ett starkare immunförsvar och en lägre inflammationsgrad. 70-95% av vår ohälsa sägs bero på stress i någon form.

STRESS I SIFFROR

  • 74 200 svenskar var sjukskrivna för stressrelaterad ohälsa 2016 varav 76 % var kvinnor
  • 70 % av sjuksköterskorna och grundskollärarna upplever att de har ett psykiskt påfrestande arbete
  • ca 80% av all ohälsa tror man idag grundar sig i stress

MINDFULNESS – ETT VERKTYG FÖR ATT HANTERA STRESSEN

Mindfulness är träning i att vara medvetet närvarande i ögonblicket, utan att värdera eller döma. Alltså en träning i att vara här och nu, istället för att vara i det som varit eller det som kanske kommer. Mindfulness är ingen quickfix, utan kräver träning och tålamod. Precis som vid all annan träning. 

MEN OCKSÅ ETT VERKTYG FÖR ATT NJUTA MER AV LIVET

Mindfulness är träning i att vara medvetet närvarande i ögonblicket. Det gör att du får större chans att njuta av allt som finns runt dig, som du annars går miste om. Och nuet är egentligen den enda tid vi har för att leva, växa, känna, uppleva och förändras.

» Läs mer om Mindfulness

DIN GUIDE IN I LUGNET 🙂

/Benny

Kontakta mig om du har frågor kring mindfulness och våra kurser på mail eller tel 0708-519161.


Benny Ottsson ingår i Nätverket av mindfulnessinstruktörer i Mindfulnesscenter AB och är utbildad av Dr Ola Schenström. Ola är läkare sedan 35 år och specialist i allmänmedicin och en av Sveriges ledande experter på mindfulness. Han är utbildad i USA av bland andra professor emeritus Jon Kabat-Zinn som också skrivit förordet till Olas bok Mindfulness i vardagen.